Laptop i długopisy na biurku oraz karteczki z notatkami przyklejone na ścianę

Marketing internetowy – jak zacząć się uczyć marketingu internetowego

Pewnie wydaje ci się, że marketing internetowy to coś, czego nauczyć się jest dosyć trudno. Przecież wszyscy marketingowcy, których znasz, zarabiają niemałe pieniądze, więc z pewnością nie jest to rzecz prosta. Otóż, nic bardziej mylnego. Sprawa jest zdecydowanie dużo prostsza niż ci się wydaje.

Aby nauczyć się marketingu internetowego potrzebujesz jedynie chęci, dobrego planu nauki i sporo praktyki. Jak więc nauczyć się marketingu internetowego? Od czego zacząć? I co warto przy tym wiedzieć? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Czego potrzebujesz do nauki marketingu internetowego

Nie da się nauczyć marketingu internetowego bez kilku podstawowych narzędzi. Oto one:

  • komputer i telefon. Najważniejsze jest, aby urządzenia te pozwalały ci na sprawne edytowanie zdjęć i filmów video. Nie potrzebujesz do tego żadnych fachowych programów czy aplikacji. Wszystko, co na tym etapie najważniejsze, posiada każdy lepszy smartfon czy laptop.
  • domena i hosting. Warto pamiętać, że domena i hosting, przynajmniej w pierwszym roku nauki, nie powinny wynieść więcej niż 50 złotych. To najbardziej optymalna cena za te usługi. Oczywiście przedłużenie jest już trochę droższe. Jednak po tych dwunastu miesiącach będzie już doskonale wiedział, że czy chcesz kontynuować naukę, czy jej zaprzestać.
  • konta w mediach społecznościowych. Jeśli nie chcesz korzystać z prywatnych kont możesz założyć tak zwane konta na niby. Jednak pamiętaj, że wielu rzeczy nie nauczysz się bez odpowiedniej ilości obserwujących czy długo działającego konta.
  • Google Analytics. Konto to pozwali cie mierzyć efekty wszystkich twoich działań marketingowych. Jest darmowe i naprawdę bardzo wygodne.
  • ciekawe podcasty, filmy i blogi o marketingu internetowym. Na początek nie potrzebujesz żadnych płatnych i drogich programów. Warto wiedzieć, że dobre i sprawdzone darmowe źródła również dostarczą ci masę wiedzy. Jest też sporo ciekawych materiałów w języki angielskim, również zupełnie darmowych i często lepszych.
Tablet, długopis, okulary i kawa w filiżance na stole
Źródło: Pixabay

Dołącz do grup, które skupiają się na marketingu internetowym

To jedna z pierwszych możliwości nauki marketingu internetowego. Takich grup jest cala masa i znajdują się głownie na Facebooku. Często są na nich dostępni eksperci. Najważniejsze jest, aby nie bać się zadawać tam własnych pytań czy zakładać osobnych wątków. Użytkownicy takich grup są zazwyczaj aktywni, dlatego istnieje duża szansa, że ktoś nam odpowie.

Można również przeglądać posty archiwalne, tam również z pewnością jest wiele ciekawostek często na wagę złota. To genialne źródło informacji. Tym bardziej, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś w przeszłośći pytał o to samo i odpowiedź znajduje się właśnie tam.

Bierz udział w darmowych wydarzeniach i webinarach marketingowych

To kolejny świetny sposób na naukę marketingu internetowego. Wiele podobnych wydarzeń przeniosło się ostatnio do sfery online, dlatego jest to tym bardziej dostępne dla niemal każdego. Nie trzeba wychodzić z domu. Często takie webinary są darmowe i odbywają się na przykład na uczelniach. Niektóre są płatne. Możesz wybrać takie, które najbardziej ci odpowiadają. Takie spotkania organizują zarówno eksperci czy agencje marketingowe, jak również chociażby czasopisma branżowe.

Załóż własną stronę internetową albo bloga

Jednym z elementów nauki marketingu może być przygoda z prowadzeniem własnej strony albo bloga. Najpierw nauczysz się takie strony tworzyć. To bardzo ważne, bo przecież strona czy blog firmowy to wizytówka przedsiębiorstwa i cenne źródło informacji o nim. Na swojej stronie, którą stworzysz, możesz przetestować wiele przydatnych narzędzi, na przykład do analizy.

Jest wiele kursów, które uczą tworzenia i prowadzenia stron krok po kroku. Takie szkolenia dotyczą zarówno osób zupełnie początkujących, jak i tych już bardziej doświadczonych.

Naucz się działać w social mediach

Oczywistym jest, że marketing internetowy działa w dużej mierze w social mediach. Powinieneś więc poznać narzędzia, które te media społecznościowe oferują. A jet ich naprawdę sporo. Swoją naukę warto zacząć od kursów, które dotyczą Facebooka, a później przejść do LinkedIna czy Twittera.

W tym wypadku ważna jest nie tylko teoria, ale praktyka również odgrywa istotną rolę, jeśli nie istotniejszą. W obrębie uczestników tych kursów zadawaj pytania i staraj się uzyskiwać odpowiedzi. Innych uczestników traktuj jak równych sobą, w żadnym wypadku nie z góry.

Aplikacje Twittera i Instagrama otwarte napulpicie telefonu
Źródło: Pixabay

Dowiedz się więcej o SEO i Google Ads

To podstawowe narzędzia, którym posługują się osoby zajmujące się marketingiem internetowym. Optymalizacja strony czy tworzenie reklam to jedne z podstawowych zadań tych osób. Podczas nauki warto zwrócić szczególną uwagę właśnie na te aspekty, bo z pewnością będziesz z nimi miał dużo do czynienia. Warto dużo o tym czytać i próbować tych działań w praktyce. To najbardziej pomoże ci w przyszłej pracy marketera. SEO i Google Ads warto znać dzisiaj nawet prywatnie, bo przydają się nie tylko w pracy zawodowej.

 

 

One thought on “Marketing internetowy – jak zacząć się uczyć marketingu internetowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close