Jak promować grupę na FB – poznaj kilka skutecznych sposobów

Jak prowadzić i promować grupę na Facebooku. To pytanie, które właściciele tych portali bardzo często sobie zadają. Grupy na Facebooku bowiem ostatnio stają się świetną alternatywą dla klasycznych for internetowych. Zrzeszają użytkowników, którzy zainteresowani są daną tematyką. Najbardziej popularne grupy to te dotyczące kulinariów czy aranżacji wnętrz.

Jak więc promować grupę na FB? Co robić, by przyciągać jak najwięcej osób? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Ustal konwencję grupy

Zanim założyć grupę na Facebooku i rozpoczniesz działalność na niej, zdecyduj się na jej konkretną formę. Istnieje kilka konwencji, jakie może przyjąć dana grupa:

  • miejsce do obsługi klienta. Grupa na Facebooku może wówczas stać się bazą FAQ. Każdy, kto będzie miał jakiś problem i szukał rozwiązania, będzie mógł otrzymać go od ciebie. Oczywiście równie pomocni będą również inni członkowie grupy.
  • narzędzie do rozwoju i doskonalenia startupu. W obszarze danej grupy możesz wówczas opisywać nowości, zapraszać do różnego rodzaju beta testów, czy gromadzić wszelkie informacje o usterkach. Publiczność czuje wtedy, że jest wysłuchana oraz zaangażowana z ostateczny kształt produktu.
  • platforma do dyskusji na tematy branżowe. Najczęstsze powody dla których ludzie dołączają do grup, to poczucie przynależności do branży, możliwość zadawania pytań i udzielania oraz dostawania odpowiedzi. Nam, jako właścicielom, pozwala to nawiązywać relacje z innymi użytkownikami oraz kształtować właściwy wizerunek.

Witaj

Jeśli będziesz pamiętać o powitaniach to na Twojej grupie na FB z pewnością będą pojawiać się nowe osoby. Należy więc zadbać o odpowiednie powitania. Takie zwroty sprawią, że użytkownicy będą chętniej i częściej się udzielać. Poznają również Ciebie jako osobę pozytywną i otwartą. Za pomocą powitań możesz przypominać regulamin grupy i wskazywać na nowe zasady. Czasem w powitalnych wpisach oznacza się nowe osoby. Dzięki temu dostaną one dedykowane im powiadomienie.

Wyraz Facebook ułożony z drewnianych literek
Źródło: Pixabay

Stawiaj na jakość

Zawsze należy pamiętać, aby jakość stawiać na pierwszym miejscu. To ona jest najważniejsza. Jednak oczywiście sama jakość nie wystarczy. Ważne są również członkowie grupy, bo bez nich tej grupy po prostu nie ma. W kontekście jakości warto pamiętać, aby nie wstawiać na grupę postów, które tak naprawdę nikogo nie poruszą.

Rozmiary śrubek z Twojego sklepu nie zainteresują raczej nikogo. Znajdź sposób na to, by mówić z pasją i entuzjazmem. Taka retoryka z pewnością  przyciągnie do Ciebie wielu potencjalnych klientów. Używaj humoru i otwórz się na nowe trendy.

Reklamuj

Warto wiedzieć, że reklama na FB to opcja warta tego, aby wziąć ją pod uwagę. Gdy naprawdę zależy nam na tym aby wypromować grupę, to ta gra zdecydowanie est warta świeczki. Facebook jest portalem darmowym, jednak za reklamę trzeba zapłacić. Dlatego też nie jest to opcja dla wszystkich, a na pewno nie na samym początku działalności. Jednak jeśli możesz przeznaczyć na nią jakąś część pieniędzy, to warto to zrobić. Zaplanuj kampanię i promuj swój content.

Wchodź w interakcję z innymi użytkownikami i stronami Facebooka

Gdy zakładasz grupę na Facebooku to początkowo nikt oprócz ciebie o niej nie wie. Treści, które tam tworzysz docierają do małej garstki osób. Głównie za sprawą hashtagów czy chwytliwych tytułów albo oznaczeń. Regularne publikowanie treści zajmuje sporo czasu. Warto więc chyba mieć odbiorców, którzy doceniają Twoją pracę, polubią czy skomentują.

Aby zwiększyć liczbę osób na naszej grupie warto wchodzić w interakcję z innymi grupami i użytkownikami. Można zacząć od jakiejś dyskusji na innych stronach czy wydarzeniach. Oczywiście jak najbardziej realnych, w żadnym wypadku – udawanych.

We wszystkich tego typu miejscach możesz zbudować swój autorytet i pozytywny wizerunek. Możesz zbudować również wizerunek profesjonalisty w jakiejś branży. Ludzi wówczas z pewnością zajrzą do twojej grupy czy strony. Będą chcieć sprawdzić, czym dokładnie się zajmujesz. A to ogromna szansa do tego, aby zaoferować im swój produkt.

Używaj tagów do postów

Każdy post, który publikujesz, otaguj. Polega to na dodaniu znanych wszystkim hashtagów. Wówczas użytkowników klikając na dany hashtag przenosi się do innych takich samych. To jedna z najbardziej popularnych metod do wyszukiwania informacji.

Warto również otagowywać konkretne osoby albo inne grupy na Facebooku. Ma to dwa główne cele. Po pierwsze daje to użytkownikom możliwość poznania środowiska, którym się otaczasz. To zdecydowanie buduje twoją wiarygodność. Po drugie otagowane strony otrzymują powiadomienie, że zostały oznaczone w danym poście. Dzięki temu umożliwiamy tym stronom udostępnienie naszego postu. A to z kolei odsyła fanów otagowanej strony do odwiedzenia naszej. To jest oczywiście jedna z najlepszych rodzajów reklamy.

Symbol hasztagu wyryty w piasku
Źródło: Pixabay

Monitoruj

Wszystkie swoje działania w obszarze promocji grupy na Facebooku monitoruj. Wszystko po to, aby mieć wgląd w to, czy twoje poczynania przynoszą w ogóle efekty. Czy zgromadziłeś więcej fanów, czy masz więcej wejść i kliknięć. Warto to monitorować, aby wiedzieć, co trzeba zmienić.

One thought on “Jak promować grupę na FB – poznaj kilka skutecznych sposobów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close